Handelsbetingelser


 

Generelle oplysninger
Lindberg Taxidermy/Art
CVR-nr. 39262754
Gammel køge landevej 34, 3 th
2500 Valby
lindbergtaxidermy@gmail.com
tlf. 81351991

 

Afhentningsværksted
Naturværkstedet
Gentoftegade 55
2820 Gentofte

 


Betaling

I webshoppen kan der betales på følgende måder:

  • Dankort

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

 

Fragt

Alle ordrer sendes med tracking.

I forhold til afsendelse af udstoppede fugle: Lindberg Taxidermy opfordrer alle kunder til at afhente deres ordrer i værkstedet på Gentoftegade 55, 2820 Gentofte, rundet risikoen ved afsendelse af udstoppede fugle med postsystemet.

Er afhentning i værkstedet ikke muligt, kan varen afsendes med Postnord.

På nuværende tidspunkt leveres der kun til Danmark. Ved henvendelse kan der indgåes en særaftale om fragt uden for Danmark, kontakt da Lindberg Taxidermy under kontakt.

Alle ordrer behandles og afsendes sidste hverdag i ugen med mindre andet er skriftligt aftalt.

 

Fortryder du dit køb?

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan henvende dig gennem kontaktformularen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Dette gælder al bestillingsarbejde samt færdigtudstoppede fugle, hvor kunden har ønsket, at varen blev modificeret.

Hvis fuglen ikke er bestillingsarbejde eller har fået foretaget ændringer,
kan du fortryde og returnere dit køb. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering af fortrudt køb
Når du har givet os skriftig besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. På grund af risikoen ved forsendelse af udstoppede fugle med postsystemet anbefaler vi at tilbagelevere varen ved personligt fremmøde i værkstedet, Gentoftegade 55, 2820 Gentofte.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, eller hvis du har opbevaret den uhensigtsmæssigt og udsat den udstoppede fugl for fugt, røg, stød, køkkenfedt, overeksponering af direkte sol eller skadedyr, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har en skriftlig aftale om andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Dette kan eksempelvis være, hvis varen ikke lever op til produktbillederne. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til
Naturværkstedet
Gentoftegade 55
2820 Gentofte

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn
Adresse
Tlf.nr.
Mailadresse.


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os gennem kontaktformularen.  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via kontaktformularen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.04.2023